خواهش می‌کنم تمومش کنین

Tuesday, May 17, 2011

اوائل برام عجیب بود که چرا بقیه کشورهای خاورمیانه در اعتراضاتشون موفق بودن و ما به جایی نرسیدیم و تموم شد. ولی حالا فهمیدم جریان چیه. تو مصر و سوریه و لیبی و... سنی و شیعه و اخوان مسلمين و مسیحی و یهودی و بی‌دین و... کنار هم ایستادن و دارن می‌جنگن، ولی اینجا بعد از یک سال به‌خاطر لج و لجبازی عده‌ای، جنبش سبز داره از هم می‌پاشه. جنبش تجزیه شد به ده‌ها گروهی که کم‌کم داریم می‌افتیم به جون هم، فقط به‌خاطر احترام نگذاشتن به عقايد و مقدسات همدیگه. یاد زمان انتخابات می‌افتم که تا روز قبلش در فرندفید چقدر دوست داشتیم و به‌خاطر مسایل بعد از انتخابات چه تفرقه و دشمنی‌ای بین دوستان ایجاد شد.(الان اینجوری شده، وای به روزی که پیروز بشیم و به قدرت برسیم!)
نه قصد تذکر دارم، نه امر به معروف، نه نهی از منکر، نه دعوا، نه تهدید، نه توهین به آزادی بیان، نه محدود کردن آزادی‌ها، نه... فقط یه خواهش دارم، خواهش می‌کنم این بازی جدید مسخره کردن امامان رو تموم کنین.
با خدا شروع کردین، بعد نوبت پیغمبرها شد و حالا هم امامها، خواهش می‌کنم دیگه تمومش کنین.
دیگه شورش دراومد... فرق شما با اون عرزشی‌هایی که بهمون میگن سبزی و جلبک و ... به میرحسین و کروبی توهین می‌کنن چیه؟ از احمدی‌نژاد و فلانی و بهمانی بدت میاد، خوب بدشون رو بگو، چون ظالمن و همه داریم ظلمشون رو می‌بینیم، چون نه مقدسن و نه پاک. چیکار به امام چندم داری که حتی اسمش رو هم بلد نیستی؟ بگذریم از اینکه با این کار چه خوراک مفتی برای کیهان و بیست و سی و بقیه عرزشی‌های هم‌پالکی‌شون درست می‌کنیم.
مقدسات فرق می کنه. هرکسی مقدساتی داره که براش مهمه (حتی همونهایی که میگن هیچ چیز برامون مهم نیست، باز هم پدر و مادری دارن که براشون مقدسه یا عقیده‌ای دارن که براش احترام قائلن و نمی‌تونن توهین بهشون رو تحمل کنن) فرقی نمی‌کنه امام من باشه یا بودا یا بت یا مسیح.
شاید دلیل این مسخره‌بازی جدید، مقابله با عرزشی‌ها باشه، ولی شما دارین به من و دوستان من که اون عرزشی‌ها رو قبول نداریم ولی برای خودمون مقدساتی داریم؛ هم توهین می‌کنین. شاید فکر می‌کنین اسلامی که اینا میگن، اسلام واقعیه و اینجوری دارین دق دلی‌تون رو سر اسلام خالی می‌کنین؟
روشنفکری و باحال بودن و کول بودن به معنی مسخره کردن هر چیزی که برای عده‌ای مقدسه، نیست.
ازتون خواهش می‌کنم تمومش کنین.

پینوشت: دلم برای اونایی می‌سوزه که جرات نمی‌کنن زیر نت‌های سلبریتی‌های گودر که به مقدساتشون توهین می‌کنن، انتقاد کنن، چون می‌ترسن اونا دیگه آیتم‌هاشون رو شر نکنن و لایک نزنن! ولی برای من مهم نیست که کی بدش میاد و دیگه اینجا رو نمی‌خونه و آنفالو می‌کنه و بهم دری-وری میگه، اعتقاداتی دارم که خیلی بیشتر از این حرفا برام ارزش داره...

5 comments:

ريزنوشت said...

چون قصد بحث ندارم، هيچ کامنتي در اين پست رو منتشر نمي‌کنم، چه مثبت و چه منفي. ببخشيد

Ali said...

خیلی آقایی دمت گرم

(یا شاید هم خانم، ببخشید نمی دونم)ه

آريانا55 said...

صددرصد موافقم

وفا said...

بی نهایت سپاسگزارم.
جانا سخن از زبان ما می گویی...

مژگان said...

faghat man harf goosh kon budamo comment nazashtam?!
hala ke baghie gozashtan, agha ma ham kheili like!